汶川大地震抗震救灾 - 我们与你在一起
热忱欢迎广大读者和新老客户光临·Sincere welcome to my site
祝福大家身体健康,家庭和睦,生意兴隆
We best wish you health, family each love friendly, business easy

英語的十句話

「少臭美了」的十句話

1. Get over yourself!
少臭美了!

2. Who do you think you are?!
你以為你是誰啊?!

3. You're so smug.
你真是自鳴得意。

4. Don't try to put feathers in your cap.
別想往自己臉上貼金。

5. Stop blowing your own horn / trumpet.
別再自吹自擂了。

6. You're really all about yourself.
你真是自以為是。

7. Don't you think you're too puffed up?
你不覺得你太膨風了(台語)嗎?

8. Can you stop talking big / bragging about yourself?
你可以不要再說大話 / 自誇了?

9. You're a legend in your own mind.
你是自己心目中的傳奇人物。(你自以為了不起。)

10. I think you're a little too big for your own britches!
我覺得你有點太自我膨脹了吧!



要人「振作起來」的十句話

1. Don't worry, be happy!
別擔心,開心一點!

2. Look on the bright side.
看光明的一面。(往好的一面看。)

3. Take it easy, man. It's not that big of a deal.
放輕鬆,老兄。這沒什麼大不了的。

4. Keep your chin up. Everything will be all right.
抬頭挺胸。(不要氣餒。)一切都會沒事的。

5. Be more optimistic! It's not the end of the world.
樂觀一點!又不是世界末日。

6. Heaven will always leave a door open.
天堂永遠會留一扇敞開的門。(天無絕人之路。)

7. Don't get down. Things will work out eventually.
別灰心,事情終會解決的。

8. Laugh, and the world will laugh with you.
(如果)你笑,世界也會陪你一塊兒歡笑。

9. Hang in there! / Stick to it! The victory will be yours in the end.
撐著點!堅持下去!勝利終究會屬於你的。

10. Life is full of trial and error. One failure doesn't mean you're out of the picture.
人生充滿了嘗試與錯誤。一次失敗並不代表你就出局了。


要對方「別太挑剔」的十句話

1. Stop being so picky.
別這麼挑剔。

2. I think you're getting too fussy about it.
我覺得你對這件事太挑剔了。

3. You are so nit-picky.
你好挑剔喔。

4. You're really hard to deal with.
你真是難伺候。

5. Has anyone told you that you're really high-maintenance?
有沒有人告訴過你,你是個很難伺候的傢伙?

6. You're such a hard nut to crack.
你真是難纏的傢伙。

7. I really don't get why you're splitting hairs over this?
我實在搞不懂為什麼你要在這上面吹毛求疵?

8. Nothing's ever good enough for you, is it?
沒有任何是可以讓你滿意的,對不對?

9. You don't have to be so particular about every little detail.
你沒有必要在每個小細節上面那麼斤斤計較。

10. Can't you just bend the rules a little bit?
你難道就不能稍微通融一下嗎?

「別捉弄我」的十句話

1. Don't make a fool of me!
別把我當傻瓜!

2. Stop pulling my leg!
別耍我了!(別捉弄我了!)

3. Don't try to pull one over on me.
別想戲弄我!

4. You must be kidding me!
你一定是在唬我!(你一定是在騙我!)

5. Come on! I wasn't born yesterday!
拜託!我又不是三歲小孩!

6. Stop teasing me!
別逗我了!

7. Stop making fun of me!
別尋我開心了!

8. Listen, I'm not your laughing stock!
聽著,我可不是你的笑柄!

9. I know you're playing a trick / joke on me. I ain't gonna take your bait!
我知道你在跟我玩把戲 / 開玩笑。我才不會上你的當呢!

10. How stupid do you think I am?
你以為我有多笨?

「門兒都沒有」的十句話


1. No way! / No dice!
行不通!/ 免談!

2. No can do!
辦不到!

3. Not in my lifetime! / Over my dead body!
這輩子休想!(除非我死了,否則休想!)

4. Yeah, when pigs fly!
是啊,等豬會飛的時候吧!(門都沒有!)

5. When hell freezes over!
等地獄結冰的時候吧!(絕不可能!)

6. Not in a million years.
一百萬年以後吧。(你慢慢等吧。)

7. Don't even think about it!
連想都別想!/免肖想(台語)!

8. Stop daydreaming! / In your dreams! / Keep dreaming!
別作白日夢了!/ 你想得美咧! / 繼續作你的大頭夢吧!

9. Get real!
實際一點吧!

10. Not a dog's chance!
一點機會也沒有!
顶部

没有评论:


游戏·上海麻将连连看·射击游戏 http://bunuoke000.blogspot.com/2007/02/blog-post_24.html

我的简介

我的照片
guangzhou, Guangdong, China
我心飞翔,万里长空任飘扬!忙得最无聊的杀手!请不要紧张啦,还只是初级阶段。
这里是“中文e讯”为大家提供的天气资讯服务,本系统的天气预报数据完全同步更新自“中国气象局”,您可以及时准确的获得全中国及全球主要城市未来24~72小时的天气预报,希望我们的气象信息服务使您的工作和生活更加便利.
123456789 0